14. İzmir Kitap Fuarı

18 Nisan 2009 Cumartesi

Bugün 14. İzmir Kitap Fuarı açıldı. Yine TÜYAP'ın işbirliği ile... Geçtiğimiz yıl gitmemiştim fuara... Bu yıl mutlaka gideceğim. Çarşamba günü diye belirledim kafamda. Bu sefer elimde bir kitap listesi ile dersimi çalışmış olarak hem de ...

Fuarın bu yılki onur konuğu İzmirli yazar ve yayıncı Tarık Dursun K. olacakmış. Ayrıca 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsamında da çeşitli etkinlikler ve kutlamalar düzenlenecekmiş. Fuar hakkında daha ayrıntılı bilgi ve etkinlik programı ile imza günlerinin listesine buradan ulaşılabilir...

Ben kitapları, kitapçıları çok severim. Bu durumda kitap fuarlarını da sevmem gerekir. Öyle de aslında... Bir sürü kitabın bulunduğu kocaman bir yer, üstelik kesin olarak kitap almak üzere gittiğim bir yer olduğu için severim kitap fuarını (okul yıllarında kitapçıları gezer, kitapları karıştırır, okşar ama bazen bir tanesini bile alamayıp çıkardım kitapçıdan içim burkularak, ama fuardan mutlaka kitap alacağımı bilerek giderdim). Yani en azından fikir olarak sevdiğimi söyleyebilirim. Sadece çok kapalı, yeterince havalanmamış üstelik çok kalabalık olduğu için, ayrıca çocuklarını getirmiş ailelerin ve öğrencilerini getirmiş öğretmenlerin çocuklara sahip olmayıp, olamayıp bir sürü çocuk oradan oraya koşturduğu için istediğim gibi keyifle dolaşamıyor olmam nedeniyle içimde heyecan ve mutlulukla gitmiyorum artık.

Son bir yıldır aldığım kitapların büyük çoğunluğunu internetten alıyorum. Bunun nedeni elbette ki kitap satışı yapan internet sitelerinin indirim yapması. Ancak internetten aldığım kitapların bir çoğunda yazım yanlışlarının olduğunu görüyorum. Tesadüf mü bilmiyorum ama içimde bir şüphe oluştu. Acaba diyorum, internet siteleri bu nedenle mi ucuza satıyor kitapları? Hatta aldığım bir kitapta bazı sayfalar hiç basılmamış bile... Korsan değiller elbette ama basımda hatalı olduklarını bildikleri kitapları mı satıyorlar diye düşünmekteyim.

Bunun konumuzla ne ilgisi var peki? Şöyle bir ilgisi var: Kitaplarımı internetten almamın tek nedeni aynı paraya daha çok kitap almak olduğuna göre ve kitap fuarlarının en önemli özelliklerinden biri de indirimler olduğuna göre kitap fuarına gidip hem dilediğimce dolaşıp, kitapları karıştırıp hem de indirimli fiyatlarla kitap alabilirim demek oluyor bu... Yanlış anlaşılmasın kitaba az para vermek istediğimden değil, olanaklarım dahilinde daha çok kitap alabilmek için sadece.

Not: Bu arada yazarken son gittiğim kitap fuarından aldığım bir ders kitabı geldi aklıma... Fizik ve mühendislik okuyanlar yakından bilir Serway diye bir temel fizik kitabı vardır, fiyatları da pek ucuz değildir. İşte ben de bir zamanlar fizik öğretmenliği öğrencisi iken Serway'in 3. cildini almıştım %15 indirimle. Fuardan birkaç ay sonra farkettim ki kitabın bazı sayfaları eksik... Öyle 1-2 tane de değil, toplamda belki 10-15 sayfa... :( Tabii ne fiş kalmış ortada ne birşey... Öyle kaldı kitap... Sanırım sayfaların bir çoğunun fotokopisini çekip tamamlamıştım kitabı.... Benim şanssızlığım mı yoksa artık indirimli her kitaptan şüphe mi etmeliyim bilmiyorum...

0 yorum:

Zaman Geçiyor...

NeoCounter

Havan Batsın!!!

BloXoo

BlogCatalog

Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

  © Blogger templates Newspaper II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP